Класному керівнику

ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЮ 
з профілактики конфліктів 

         * Пам'ятайте, що конфлікти набагато легше попередити, ніж завершити. Чим гостріше і триваліша конфлікт, тим важче його закінчити. Вивчайте школярів захищати свої законні інтереси без конфліктів. 
         * Ніколи не перетворюйте учнів на інструмент боротьби з адміністрацією школи, іншими вчителями, батьками школярів. Таким чином, ви і своїх цілей не доб'єтеся, і думку про себе колег і учнів зіпсуєте. 
         * Постійно вчитеся контролювати свої негативні емоції, вчіть цього школярів. У процесі спілкування такі емоції виконують негативні функції. Донесіть до дітей, що негативні емоції: 
- Надають руйнівний вплив на здоров'я того, хто злиться;
 
- Погіршують якість мислення;
 
- Знижують об'єктивність оцінки оточуючих;
 
- За законом емоційного зараження викликають відповідну неприязнь у партнера по спілкуванню.
 
         *
Ніколи не з'ясовуйте стосунки з дітьми, батьками школярів, колегами у присутність учнів. 
         * Не прагніть радикально, швидко, лобовими методами переробляти учнів. Перевиховання і виховання школярів - процес тривалий, що вимагає від учителя терпіння, розуму, такту й обережності. 
         * Оцінюючи результати навчання і поведінку школяра, завжди спочатку звертайте увагу на те, що йому вдалося зробити і чого досягти. Тільки після цього доречно і менш конфліктно сказати про недоліки учня. Опора на позитивне в навчанні і вихованні учнів, по-перше, дозволяє підвищити ефективність роботи вчителя, по-друге, сприяє профілактиці конфліктів між педагогами та школярами. 
         * Ніколи на своїх уроках не давайте негативних оцінок діяльності і особи інших вчителів, адміністрації школи, батьків. 
         * Пам'ятайте, що добрі взаємини з оточуючими представляють собою не тільки самостійну, а й велику суспільну цінність. Кажуть, що хороша людина - не професія. Це вірно. Однак, якщо вчитель-професіонал конфліктний, такий недолік можна порівнювати з гідністю, пов'язаним з гарним знанням предмета. 
         * Постійно вчитеся без будь-яких умов любити або, принаймні, поважати всіх, починаючи з себе. Дітей у школі любити і поважати набагато легше, ніж дорослих людей. Адже діти встигли принести набагато менше шкоди оточуючим і суспільству в порівнянні з дорослими. 
         * По-своєму соціально-психологічному статусу ви завжди вище будь-якого учня. Однак не варто зловживати своїм вчительським авторитетом. Краще прагніть підтримувати авторитет, підвищуючи якість викладання і створюючи високоморальну атмосферу в класі. 
         * У всі часи у всіх народів складно було жити без почуття гумору. Сміх здатний запобігти багато конфліктів. У  загальноосвітній школі, без почуття гумору взагалі прожити неможливо. Вчитель без почуття гумору обмежена, професійно придатний. 
         * Розширюйте часові межі світосприйняття. Вивчайте не тільки історію життя своїх предків, а й історію рідного краю, людства, розвитку життя на Землі. Всі проблеми, з якими ви стикаєтеся, вже багато разів були в інших людей. Вони як-то з цими труднощами справилися. Значить, впораєтеся і ви. Життя коротке. Витрачати її на конфлікти не дуже-то розумно. 
         * Розширюйте імовірнісні кордону світосприйняття. Прогнозує розвиток всіх значущих подій. Вивчайте цього школярів. Завжди прогнозує найкращий, найгірший і найбільш ймовірний варіанти розвитку подій. 
         * Розширюйте змістовні межі світосприйняття. Прагніть зрозуміти рушійні сили подій. У будь-якому віці необхідно розширювати кругозір, розвивати розум.

 Пам'ятайте: чим більше знаєш, тим міцніше спиш.








Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Клинцівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Виховна година
на тему:



  "Вплив сміху на здоров’я"
                                                       
                                                            підготувала
                                                            класний керівник 9 класу
                                                       Клинцівської ЗШ І – ІІІ ст..
                                     Татарченко О.М.
                

  ВИХОВНА ГОДИНА "Вплив сміху на здоров’я"
Мета: Ознайомити учнів з впливом сміху на здоров’я;
спонукати учнів до аналізу способу життя свого та своєї родини;          
виховувати позитивне ставлення до оздоровчого способу життя.

І. Слово класного керівника.
Доброго дня любі діти та гості!
 Сьогодні  ми поговоримо з вами про здоров’я.  Кожен може висловити свою думку, поставити запитання, дати пораду, поділитися досвідом.
Хочеться почути від вас, як ви розумієте  що таке здоровий спосіб життя, чи переконані у доцільності, більше того —у необ­хідності вести здоровий спосіб життя.
Пропоную відповісти на питання, які розміщені і на дошці зліва. Справа, на закритій частині дошки, записані відповіді. Але відкриємо ми їх тоді, коли ви дасте свої  відповіді, висловите своє бачення.
Відкривши, проаналізуємо, чого ви не врахували, на що не звернули уваги або чим можна доповнити те, що записано.



Питання                
Закриті відповіді

1) Що є найбільшою цінністю у житті людини?                
2) Що таке здоров'я?
                            


3) Від чого залежить наше здоров'я?      
        

4) Чи звернули ви увагу від чого найбільше залежить здоров'я?
Чи погоджуєтесь ви з цим?

5) о

5)   Назвіть основні складові                    
здорового способу життя.    


6) В якому розумінні можна                  
стверджувати, що "праця створила        
людину"?    


7) Яка праця, на вашу думку,                    
важливіша: фізична чи розумова?      


8) Для чого потрібно дотримуватися гігієни та режиму?                                    


9)Яке харчування ви вважаєте повноцінним?




10)Як підтримувати свою фізичну форму?





11)Як загартувати свій
організм?    



12) Які чинники згубно впливають        
на наше здоров'я?

1.Здоров'я.

2.Стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, здоров’я (фізичне і моральне).

3.Способу життя( поведінки),спадковості, стану  довкілля, медицини

4. Способу життя( поведінки) – природні людські потреби, які важливо правильно розуміти і задовольняти.



5.Фізична і розумова праця, здорове харчування, дотри­мання гігієни та режиму, фізкультура, загартування.

6.Працюючи, людина не лише створює необхідні для забезпечення життя матері­альні засоби, а й сама розви­вається, духовно зростає, удосконалюється.

7. Як без однієї, так і без другої немислиме людське життя.  
   

8. Для профілактики захворювань;
для забезпечення нормальної роботу всіх ланок нашого організму.

9. а) 2—3 рази в день вживати гарячу першу страву;
б) щоденно їсти фрукти та овочі;
в) не переїдати.

10. Виконувати ранкові зарядки, відвідувати уроки фізкультури, щоденно активно рухатися, проводити вихідні на свіжому повітрі (спортивні ігри, туристичні походи тощо).

11. Умиватися холодною водою, влітку засмагати на сонці; обливатися холодною водою круглий рік, спати при відкритій квартирці, бігати легко одягнутим.

12. Куріння, алкогольні напої, наркотики, лінощі.
Учитель. Дуже добре, як бачимо, більшість із вас правильно розуміє і сприймає суть здорового способу життя.
Всі ми знаємо , що у світі  існує безліч  різних хвороб а ліки  в аптеці коштують надзвичайно  дорого, тож скажіть мені будь ласка, чи існують ліки, які поширюються безкоштовно, передаються по повітрю, а єдина побічна дія - гарний настрій ?     -  Правильно, це сміх.
Замислювалися ви коли-небудь над тим фактом, що коли людина сміється, вона не просто отримує заряд позитивних емоцій, але ще й зміцнює своє здоров’я. І хоча кажуть, що сміх без причини-ознака дурачини, в нашому випадку, це зовсім не так.
Пропоную заслухати повідомлення учнів.
Учень1. Нещодавно вчені США встановили, що здоровий сміх розслаблює  м’язи і знімає стрес, зміцнює імунітет і здатний навіть лікувати гіпертонію. Проведені вченими дослідження довели, що кожен «вибух» сміху знімає напруження серцево-судинної системи на 45 хвилин. При цьому поліпшується кровообіг і еластичність судин. Дослідження показали, що при сміху від м’язів обличчя йдуть особливі імпульси, які благотворно впливають на нервову систему і роботу мозку, знімаючи напругу. Навіть коли вам сумно і ви видавлюєте з себе фальшиву посмішку, механізм спрацьовує і на душі стає набагато легше. На думку вчених, сміх — це вироблений людьми «соціальний рефлекс», оскільки, бачачи сміється або усміхненого людини, інші люди теж приходять в гарний настрій.
Учень 2. Вивченням сміху, гумору і його впливу на організм людини займається розділ психіатрії — гелотологія, а на Заході працює багато сміхотерапевтів, існує маса журналів і асоціацій по сміхотерапії. Завдяки індійському докторові Мадан Катария, з 1995 року з’явилося Міжнародне рух сміху: відкрилося близько 10 тисяч клубів у 54 країнах світу, в яких люди сміються, уявіть собі, без всякої причини. Це стає можливим завдяки спеціальним вправам.
Учень 3. Ще існує «рух доктора Адамса», це коли лікарі і медсестри виступають у вигляді клоунів. У лікувальних цілях «смішні лікарі» відвідують, наприклад, дітей з онкологічними захворюваннями, і в малюків під час таких візитів біль відступає, вони відчувають себе краще. Чим голосніше сміх, тим активніше організм виробляє антитіла і сильніше протистоїть різним інфекціям.
Науково доведено, що кожен раз, коли ви смієтеся, в організмі сповільнюються процеси старіння. Тим більше, що з точки зору медицини будь сміх — відмінний спосіб для підтримання здоров’я і профілактики захворювань.
На думку медиків, сміх і жарти особливо позитивно впливають на людей, які страждають захворюваннями, пов’язаними з постійними больовими відчуттями. При цьому сміх покращує загальний стан організму, полегшує лікування. Вчені довели, що позитивні емоції підвищують опірність організму і, навпаки, негативні — ведуть до хвороб.

Учень 4. Під час сміху зміцнюється імунітет, поліпшується стан серцево-судинної системи, нормалізується тиск у гіпертоніків.
Будь сміх змушує напружувати і розслабляти м’язи живота (гарна гімнастика для преса), це нормалізує роботу шлунка і кишечника, що у свою чергу дозволяє швидше виводити з організму шлаки, токсини і «поганий» холестерин.
Кожна смішинка стимулює кровопостачання серця і головного мозку, покращує вентиляцію легенів, допомагає краще дихати шкірі обличчя. Результат — ви виглядаєте приголомшливо.

Вчитель:

Вправи з сміхотерапії

 

1. Встаньте, вдихніть і… посмійтеся! Вийшло? Ні? Ми дуже серйозні, тому нам так складно щиро розсміятися. Почувши веселий жарт, ми всього лише посміхнемося. Адже саме сміх, а не чергова посмішка, приносить максимум користі. Потренуйтеся — і ви навчитеся сміятися в будь-який момент.
2. Виконайте ще одну вправу — посміхніться і утримуйте посмішку. Хід думок і навіть настрій почнуть поліпшуватися — і ось вже ваша усмішка стане не награною, а справжньою.
А зараз пропоную вам зняти втому та підвищити настрій за допомоги вправи «Незвичайний хор» (5 хв)
Мета: зняти втому, підвищити настрій.
Хід вправи.
     Ведучий об’єднує учасників у кілька груп: кошенята, цуценята, мишки, телятка, жабенята.
     Ведучий: «Ми організували незвичайний хор. Кожна група має свою партію. Кошенята співають: «Няв, няв, няв», цуценята: «Гав, гав, гав», жабенята «Ква, ква, ква». Ми будемо співати під мелодію пісні «У лісі, лісі темному» (можна використати будь-яку відому мелодію). Ви уважно слідкуєте за рухами диригента  і починаєте співати свою партію тільки тоді, коли диригент вам покаже».

! В ролі диригента можна вибирати тих учасників, які почуваються дещо невпевнено. Для них ця вправа дуже корисна.
-         Сподобався вам такий незвичний хор?
Вчитель:         Прошу разом переглянути презентацію пісні Вітаса «Посміхнись!»
На завершення зачитаю  декілька порад великого українця, всесвітньо відомого лікаря Миколи Амосова:
1. У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє від лінощів і жадібності, але іноді й від не усвідомлення ціни здоров'я.

2. Не сподівайтеся на медицину. Вона непогано лікує деякі хвороби, але не може зробити людину здоровою.

3. Щоб не хворіти, потрібні власні зусилля, постійні Та значні. Замінити їх не можна нічим. Людина, на щастя, настільки досконала, що повернути здоров'я можна завжди» тільки необхідні зусилля повинні зростати з віком і поглибленням хвороб.          
II. Завдання додому.

Обговоріть зі своїми батьками те, що ви чули на виховній годині. Тож будьте здорові та завжди посміхайтеся!

Комментариев нет:

Отправить комментарий