Образотворче мистецтво

Дитячий малюнок, процес малювання –
це частка духовного життя дитини.
Діти не просто переносять на папір
щось з навколишнього світу,
а живуть у цьому світі,
входять у нього як творці краси,
дістаючи насолоду від неї.
В.О.Сухомлинський


Мій досвід

Мені пощастило, що я учитель образотворчого мистецтва.
Я маю невеликий досвід роботи, але вірю, що спілкування з мистецтвом у школі необхідне для духовного збагачення дітей.
На уроці образотворчого мистецтва зустрічаються протилежності: добро і зло, день і ніч, літо і зима.
В час інформаційних технологій, важливою умовою є потреба зберегти в дитині потяг до образотворчої діяльності. Швидкі темпи розвитку в соціальній сфері, жорстка конкуренція, складні проблеми, з якими зіштовхується сучасна людина, формують запроси на « творчу людину».
Тому, на мою думку, урок образотворчого мистецтва, повинен бути цікавим та не нудним. Художні здібності можуть формуватися тільки за наявності сприятливих умов. А це і допомога дорослих і культурне середовище. Вчитель повинен створити умови для гармонійного розвитку дитини: атмосферу любові, довіри надання права дитини на свободу і самостійність. Потрібно відводити окремі творчі уроки, де учні самі б обирали тему своєї роботи. Розглядаючи якусь смішну ілюстрацію, під час уроку, діти дружно сміються, вчитель не повинен їх стримувати, він розуміє, що витвір вразив учнів.
Щоб учень відчув спроможність втілити в малюнку свій творчий задум, треба навчити його бачити навколишній світ. Слід ознайомити учнів з різноманітними прийомами роботи олівцем та фарбами. На початку уроку, я проводжу невеличкі навчально-тренувальні вправи. Зміст вправ необхідно пов’язувати з темою уроку. Учні мають знати, для чого роблять ту, чи іншу вправу.
Думаю, що через підвищення творчої активності учнів, можливо досягти підвищення ефективності засвоєння шкільної програми, культурного рівня учнів, виховання в них естетичного смаку.
«Творчість відкриває в
дитячій душі ті куточки,
в яких дрімають джерела
добрих почуттів»
В.О.Сухомлинський

Презентація на тему: "Фантастичні образи"
Фрагмент уроку  "Портрет: історія виникнення жанру" (6 клас)












Календарне планування з образотворчого мистецтва у 5класі



№ з/п

Дата 
Скоригована

Зміст навчального матеріалу

К-ть год

Примітка
Графіка
1.


Види образотворчого мистецтва
«Мова образотворчого мистецтва» Бесіда
1

2.


Формат. 
П/р.Зображення  композиції «Мої літні враження» Гуаш
1

3.


Компонування малюнку в обраному форматі.
П/р.Композиція з геометричних фігур (аплікація)
1

4.




Графіка як вид образотворчого мистецтва. 
П/р. Створення композиції: «Осіння гілочка» Простий олівець, фломастери
1

5.


Види графіки. Графічні техніки. 
П/р. Створення графічної композиції в техніці монотипія «Старезний в'яз, покручене гілляччя» Акварель
1

6.


Лінія та силует у рисунку.
П/р.Створення композиції: «Рибка в акваріумі», Гуаш, туш
1

7.


Прийоми композиції. Створення композиції на вільну тему
П/р.Створення статичної композицій «Спокій», динамічної композиції «Рух», Комбінована техніка фарби, гелеві ручки.
1

8.


Конструкція і пропорції. Поетапність виконання натюрморту. Виконання замальовок різних за формою вазочок, глечиків.
П/р. Зображення натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук. Техніка друку паралоном.
1

9.


Світлотінь 
П/р. Зображення штрихами паперового кораблика. Графітний олівець, гелеві ручки
1

10.


Знайомство з перспективою, рисування куба і предметів прямокутної форми 
П/р.Зображення за законами перспективи книжки яка лежить на столі. Графітний олівець
1

11.


Рисування предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми
П/р. Зображення предметів кулеподібної форми. Графітний олівець
1

12.


Ілюстрація. Виконання ілюстрації до улюбленої книжки 
П/р.Створення ілюстрації до улюбленої книжки. Фарби, гелеві ручки
1

13.


Книжкова графіка: основні елементи книги. П/р. Колективне завдання: створення книжки-розгортки «Дванадцять місяців». Фарби, гелеві ручки
1

14.


Книжкова графіка: основні елементи книги. П/р.Колективне завдання: продовження створення книжки-розгортки «Дванадцять місяців». Фарби, гелеві ручки
1

15.


Художній шрифт. 
П/р. Створення літери-ініціалу. Кольорові олівці. 
1

16.


Тематичне оцінювання з теми: «Графіка». «Ужиткова графіка.»
П/р. Виготовлення вітальної листівки до свята (аплікація)
1

Живопис
17.


Види живопису. 
П/р.Створення імітації мозаїчного панно.
1

18.


Колірний спектр. 
П/р.Малювання натюрморту у теплій гамі кольорів. Акварельні фарби
1

19.


Колорит. 
П/р.Малювання натюрморту у холодній гамі кольорів. Акварельні фарби
1

20.


Вплив світла на колір. Флористика .
П/р.Створення замальовки з натури квітки у вазі. Акварельні фарби
1

21.


Тематичне оцінювання з теми: «Живопис». Повітряна перспектива. 
П/р.Виконання пейзажної композиції за враженням. Акварельні фарби
1

                                  Скульптура і декоративно-прикладне мистецтво
22.


Скульптура: види і жанри. Сучасна іграшка.
П/р.Створення об’єм-ного зображення кішки способом витягування форм з цілого кому. Пластилін
1

23.


Засоби художньої виразності у скульптурі . 
П/р. Створення рельєфної композиції «Букет». Солоне тісто
1

24.


Засоби виразності об’ємної пластики: статика, динаміка.
П/р. Композиція «Клоун на арені»
1

25.


Види декоративно-ужиткового мистецтва. 
П/р. Створення ескізу-проекту предмета побуту (настільна лампа). Кольорові олівці
1

26.


Орнаментальна композиція
П/р. Створення орнаментальної композиції (формат за вибором учня) Фарби
1

27.


Українські писанки. 
П/р. Створення ескізу писанки. Фарби
1

28.


Символіка українського  орнаменту. 
П/р. Створення ескізу вишивки рушника
1

29.


Стилізація природних форм
П/р. Створення стилізованої форми квітки. Графічні матеріали, фарби
1

30.


Народні промисли. 
П/р.Створення декоративної кахлі. Солоне тісто
1

31.


Види декоративно-прикладного мистецтва. Петриківський розпис. П/р.Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою пальця), та пірчястого листя» (використовуючи мазок «кривеньке зернятко»)
1

Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно)



Мистецтво навколо нас. 
П/р.Створення декоративного панно «Клоун» Колаж
1

33.


Ляльковий театр.
 П/р.Створення з картону пласкої рухомої ляльки
(рукавичної ляльки) для розігрування учнями вистави. Картон фарби


34.


Тематичне оцінювання з теми: «Скульптура і декоративно-прикладне мистецтво». Ляльковий театр.
П/р.Створення рукавичної ляльки для розігрування учнями вистави. Пап’є-маше
1

35.


Підсумковий урок. Подорож на повітряній кулі
1



Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас

І семестр
№ з/п
Дата
Скоригована дата
Зміст навчального матеріалу
К- ть го.
Примітка
Тема 1. Анімалістичний жанр. 



Зародження анімалістичного жанру
П.р.Начерки тварини лінією або плямою (графіка)
1




Форми і пластика тварин
П.р Рельєф реальної чи фантастичної тварини (пластилін)
1




Образи тварин у мистецтві
П.р Ілюстрація до літературного твору (гуаш)
1

Тема 2. Пейзаж



Широкі простори
П.р Композиція «Літній пейзаж» (графіка)
1




Гірський краєвид
П.р Композиція «Гірський пейзаж» (пастель)
1




Морська далечінь Нюансний та контрастний колорит
П.р Композиція «Морський пейзаж» (акварель) 
1




Міста і села в пейзажі Лінійна перспектива
П.р Композиція «Міський або сільський пейзаж» (графіка)
1




Тематичне оцінювання з теми: Анімалістка. Пейзаж. 
П.р Композиція «Краєвиди планети» (за вибором учнів)
1

Тема 3. Портрет



Різновиди портретів
П.р Композиція  «Літературний персонаж» (графіка)
1




Образ у портреті
П.р Створення автопортрету в історичному костюмі минулих часів (олівець, акварель)
1




Історія вивчення пропорцій людини. Канон. Пропорції тіла людини
П.р Створення ляльки-мотанки на основі використання знань пропорцій. (нитки, тканина)
1




Як робити начерк
П.р начерки постаті людини з натури (графічні матеріали)
1




У колі сім’ї 
П.р Композиція «Сімейний портрет» (гуаш)
1




Лялька – уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок П.р Створення ляльки-стовбушки (Картон, тканина, нитки)
1




Мистецтво оформлення театральної вистави. Різдвяний вертеп. П.р Створення різдвяного вертепу (Папір, тканина, пластилін, нитки…)
1




Тематичне оцінювання з теми: «Портрет»
Сприйняття мистецтва. Узагальнення вивченого матеріалу Вікторина «Мова художника»
1


ІІ семестр
Тема 4. Натюрморт



Натюрморт. Художники-натюрмоністи 
П.р Зображення натюрморту у теплому або холодному колориті
1




Натюрморт тематичний 
П.р Зображення тематичного натюрморту
1




Чарівний світ речей
П.р Композиція «Декоративний натюрморт» (аплікація)
1




Натюрморт у різних видах мистецтва 
П.р Створення натюрморту в одному із видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульптура )
1




Тематичне оцінювання з теми: «Натюрморт»
П.р Композиція «Квіти» (акварель)


Тема 5. Побутовий жанр



Сюжетно-тематична картина. Побутовий жанр 
П.р Створення композиції спогаду у теплому або холодному колориті (Фарби)
1




Побутовий жанр у народному мистецтві 
П.р Створення композиції на тему народної пісні (Витинанка)
1




Домашній інтер’єр
П.р Кутовий інтер’єр «Моя кімната» (акварель)





На відпочинку П.р Композиція «Свято» (олівці)


Тема 6. Історичний жанр та його різновиди



Український народний одяг
П.р Створення ескізів сучасного жіночого, чоловічого одягу з елементами народної традиції (акварель з графічним доопрацюв)
1




Шевченко-художник 
П.р Ілюстрування творів Т.Г.Шевченка (графічні матеріали)
1




Біблійна тема в мистецтві 
П.р Створення зображення янгола (авторська лялька)
1




Міфологічна тема 
П.р Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису (гуаш)
1




Історичний і батальний жанри. 
П.р Створення композиції на історичну тематику (Фарби)
1




Історична спадщина 
П.р Створення ескізів костюмів до казки про Кирила Кожум’яку (Фарби або графічні матеріали)
1




Ознайомлення з музеями П.р Віртуальна екскурсія
1




Жанри об’єднуються 
П.р Створення  композиції з різних жанрів. Матеріали за вибором
1




Тематичне оцінювання з теми: «Історичний жанр та його різновиди»
П.р Моя країна – Україна Декоративне панно (колаж)
1




Підсумковий урок Віртуальне відвідування художнього або краєзнавчого музею, екскурсія по місту.
1



Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва у 7 класі
№ з/п
Дата
Скоригована

Зміст навчального матеріалу
К-ть год
Примітка
І семестр
Мистецтво в нашому житті.


1.


Архітектура та її види.  
П.р.  Створити ескіз архітектурного образу епохи. 
1

2.


Будинок та інтер'єр.  
П.р  Побудувати інтер’єр житлової кімнати. 
1

3.


Інтер'єр у житті людини.
П.р. Створити проект сучасного громадського інтер’єру. 
1

4


Екстер’єр – обличчя будинку.
П.р. Зобразити сучасний будинок у кутовій перспективі 
1

5


Вулиці, що творять образ міста.
П.р. Виконати міський пейзаж з однією точкою сходу на тему «Міська вулиця» з передачею лінійної та повітряної перспективи за уявою. 
1

6


Архітектурні пам’ятки України.
П.р. Створити живописну композицію на одну із тем «Старовинна фортеця». 
1

7


Особливості ландшафтної архітектури.
П.р.  Створити рельєфну композицію «Мій парк» (групова робота).
1

8


Тематичне оцінювання. Світові шедеври архітектури.
Узагальнення знань з теми.
П.р. Лінійна замальовка найвражаючої архітектурної споруди.
Лінійний малюнок по тонованій основі. 
1



Декоративно-прикладне мистецтво
9


Види декоративно-прикладного мистецтва.
П.р. Колективний проект: створити календар «Від свята до свята» 
1

10


Барвисте диво українського народного розпису.
П.р. Створити ескіз власного настінного декоративного розпису в петриківському стилі.
1

11


Вишивка — невмирущий оберіг.
П.р. Виконати ескіз традиційного одягу з вишитими оберегами.
1

12


Чарівне мереживо витинанки.
П.р. Виконати у техніці витинанки композицію «Дерево роду» 
1

13


Лялька-мотанка — берегиня роду.
П.р. Виготовлення ляльки –мотанки (паперова серветка)
1

14


Народна іграшка — пам’ять нації.
П.р. Виготовити сувенір за власним задумом (солоне тісто)
1

15


Вертеп: мистецтво народжене вірою.
П.р. Виготовлення персонажів різдвяного вертепу (кольоровий папір)
1

16


Тематичне оцінювання. Виконання тестових завдань. Гра «Мозаїка»
1


ІІ семестр    
Дизайн


17


Гармонія, контраст і виразність у графічному дизайні
П.р: Створити емблему навчальних кабінетів школи (мистецтва, фізики, математики, праці тощо). 
1

18


Промисловий дизайн як обличчя епохи.
П.р. Сконструювати та естетично оформити підставку для олівців і ручок. 
1

19


Арт-дизайн — високе мистецтво сучасності.
П.р Створення ескізу речей побуту у вигляді об’єктів арт-дизайну 
1

20


Біоніка як джерело ідей промислового дизайну.
П.р.  Виконати проектний ескіз транспортного засоба .
1


21


Малюнок, літера, шрифт у графічному дизайн
П.р. Виконання ескізу плакату вітальної листівки до 8 Березня.
1

22



Рекламний дизайн.
П.р. Створити ескіз рекламного плакату художніх матеріалів.
1

23


Графіті — мистецтво вулиць.
П.р. Створити ескіз напису вашого імені у стилі мистецтва графіті, за допомогою літер передаючи власний характер, уподобання, суть власного «Я».
1

24


Сучасний дизайн та імідж людини.
П.р. Створення ескізів сучасного жіночого чи чоловічого костюму із використанням народних мотивів
1

25


Монограма — літери, що говорять про тебе
П.р. Створення власної монограми.
1

26


Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі?
П.р: Виконати дизайн-проект «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді». 
1

27


Зачіска — краса і стиль, що створює дизайнер.
П.р. Виконання начерків художнього моделювання зачіски для створення індивідуального стилю людини. 
1

28


Створюємо власний імідж.
П.р. З допомогою виражальних засобів, притаманних для мистецтва дизайну, відобразити своє бачення образу сучасного підлітка. 
1

29


Ландшафтний дизайн як засіб організації середовища.
П.р. Створення макету парку «сад моєї мрії» 

1

3031


Дизайн інтер’єру. 
П.рРозписати писанку. 
2

32


Країна фестивалів.
П.р. Розробити макет головної нагороди фестивалю кубку (ліплення).
1

33


Футуристичний дизайн – погляд в майбутнє.
П.р. Розробити ескіз проекту  «Транспорт ХХХ століття». 

1


34


Тематичне оцінювання Мистецька вікторина «Діалог традицій і новаторства».
П.р. Виконання колективної робити на формат А-1 «Образотворче мистецтво і ми». 
1

35


Підсумковий урок. Повторення вивченого матеріалу. 
1




Постійний розвиток стійких інтересів
та творчого розвитку дітей
засобами декоративно-ужиткового мистецтва
Фото0009.jpg
FB_IMG_1561089059052.jpg
Фото0948.jpgФото0947.jpg









  IMG_20190610_100121.jpg
Фото0017.jpgIMG_20190329_114952.jpg
                                                                                                                      
IMG_20190411_130927.jpg                                                                           C:\Documents and Settings\Olga\Рабочий стол\IMG_20181115_112908.jpg


F:\Users\Юля\Desktop\478861.jpg

   

F:\g500x\11 изо\0Тренажер новий 5 клас\Тренажер по ИЗО\shemu\1-5.jpg



Комментариев нет:

Отправить комментарий